Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle ordrer leveret fra Annes Patchwork, v/Anne Raun, Jernvedvej 2, Sigerslevøster, 3600 Frederikssund. Du kan træffe mig på tlf. 29 26 54 04 eller på mail: mail@annespatchwork.dk. Min forretning har CVR nr. 30307089.
Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner inkl. 25% moms.
Der tages forbehold for tryk- og tastefejl, udsolgte eller udgåede varer, samt at der kan være afvigende farvenuancer i forhold til billederne på hjemmesiden.

 

Levering

Varerne leveres i Danmark med GLS til afhentning i pakkeshop.
Ved køb for over 500 kr. sendes varerne portofrit.
Ved køb for under 500 kr. benyttes gældende portotakster fra GLS. Det koster 34 kr. + moms op til 1 kg. – undtagelsesvis benyttes Post Nord, hvis det er meget småt, det der skal sendes. Hvis pakken er større end 1 kg, stiger prisen til 39. kr. + moms. Jeg sender altid på den billigst mulige måde. Der beregnes ikke ekspeditionsgebyr. Pakker er uden udbringning, med mindre du ønsker dette. Det koster desværre ekstra. Ellers sendes til nærmeste pakkeshop.

Der sendes varer til Danmark, Sverige og Norge. Salg og forsendelse til øvrige lande kontakt mig på e-mail: mail@annespatchwork.dk
Alle priser på webshoppen er i danske kroner inkl. 25% moms.
Du kan også afhente dine varer i butikken. Det koster ikke noget.
Bestilte varer, der er på lager, sendes normalt indenfor 1-3 hverdage. Du kan derfor forvente en leveringstid i Danmark på 2-4 hverdage.

 

Betaling
I webshoppen kan du betale med Visadankort, Visa- eller Masterkort. Ikke almindeligt dankort. Ved kortbetaling sendes alle oplysninger sikkert til PBS.
Ved betaling med kort trækkes beløbet først, når varen afsendes. Der kan ikke trækkes større beløb end du har godkendt.

Du kan også lave en bank overførelse til konto i Handelsbanken: 6301 0002035642
eller benytte Mobile Pay til: 70037. Har du valgt bankoverførsel eller mobile pay sendes varen, når betalingen er modtaget. Betaling skal ske senest 4 dage efter bestilling.
Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail ordrebekræftelse.
Ved manglende eller for sen betaling sendes en mail med påmindelse om betaling. Der pålægges et rykkergebyr på 50 kr.

Alle informationer i forbindelse med betaling behandles fortroligt og sendes krypteret. Jeg modtager ingen informationer om din konto eller lignende. Jeg modtager kun besked om, at ordren er betalt.

 

Fortrydelse og evt. reklamation:
Du har 14 dages fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven. Fristen gælder fra den dato du har modtaget varen. Hvis du fortryder et køb, bedes du kontakte mig for en aftale om returnering. Varen skal blot returneres i original emballage, ubrugt og ubeskadiget. Det betyder også, at stof/varer der evt. er plomberet i cellofanpose ikke kan returneres, hvis posen har været åbnet. Du får refunderet hele beløbet inkl. forsendelse, hvis det er hele ordren der sendes retur.

Efter gældende regler for handel på nettet overtager du ansvaret for varen ved levering. Du har derfor også ansvaret for denne under returnering, såfremt du fortryder købet. Det betyder også, at hvis varen er beskadiget/forringet ved returmodtagelsen, så skal du betale.

Hvis du køber stofstykker under 50 cm i fuld bredde, vil det ved returnering være svært at sælge igen. Værdien er forringet, og det vil betyde, at jeg fratrækker 15% fra stoffets pris på det beløb, du får retur.

Jeg refunderer din betaling af varen, når den er modtaget retur jfr. ovenstående. Tilbagebetaling vil normalt ske indenfor 3 dage efter modtagelsen. Betalingen sker til det kort, du har betalt med eller til en af dig oplyst bank konto.
Ved returnering – inden for fortrydelsesretten – betaler du selv forsendelsesomkostninger. Det er vigtigt, at du kan dokumentere, at du har sendt varen retur med en kvittering fra pakkeshop eller fragtmand.

Reklamation: Hvis der er noget galt med den varer du modtager, har du, hvis ikke andet er oplyst, 2 års reklamationsret på varer købt hos Annes Patchwork. Såfremt en varer er defekt eller mangelfuld ved modtagelsen bedes du straks kontakte mig pr. mail eller telefon. Ved returnering af varer med fejl, skal du vedlægge kopi af faktura samt en kort beskrivelse af, hvad der er galt. Tag gerne et billede af indpakningen og varen og send til mig.

OBS! Afklippet stof eller stofpakker, der efter opbevaring hos kunden, fremstår falmet, lugter (f.eks. efter rygning) eller på anden måde har lidt overlast modtages ikke retur/refunderes ikke.

Når jeg har modtaget varen retur, vil jeg hurtigst muligt og senest 3 arbejdsdage efter, give besked pr. mail om varen vil blive erstattet med en ny vare eller beløbet vil blive refunderet.

Returnering skal ske til Annes Patchwork, Jernvedvej 2, Sigerslevøster, 3600 Frederikssund.

 

Personlige oplysninger:
Personlige oplysninger i forbindelse med købet vil aldrig blive videregivet til tredje part. Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format. Oplysningerne er kun tilgængelige for ejer af Annes Patchwork.

Der lagres ingen konto eller kreditkort oplysninger i forbindelse med den elektroniske betaling. Alle data i forbindelse med den elektroniske betaling sker via Clearhaus og QuickPay. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krypteret forbindelse efter gældende forskrifter.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse er nødvendige for at sende varer og for at kommunikere med kunden. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der er registrering af den IP-adresse, hvorfra bestillingen er gennemført. Denne oplysning vil kun blive anvendt i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger vil blive politianmeldt.

Oplysningerne slettes efterfølgende.

 

Sikkerhed ved online betaling:
I Danmark ligger der et regelsæt til grund for elektronisk betaling. Dette har til formål at opretholde størst mulig sikkerhed mod misbrug. Det er derfor sikkert at betale med sit kreditkort via internettet.

Hvis du opdager en betaling som er trukket fra din konto, og du ikke kender til denne, er det dem der har udstedt betalingskortet, der har pligt til at tilbageføre beløbet til din konto. Og det er kortudstederen som der efter må kræve penge tilbage, fra den butik som har trukket beløbet.

Der kan læses mere om betaling og sikkerhed på Forbrugerrådets og Forbrugerstyrelsens hjemmesider samt hos NETS.